Το Facebook αναμφισβήτητα είναι το δημοφιλέστερο site κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως όχι όμως στην Ιαπωνία.
Από τους 583 εκατομμύρια χρήστες που αριθμεί το Facebook παγκοσμίως μόνο τα 2 από αυτούς είναι Ιάπωνες αριθμός που αντιστοιχεί μόνο στο 2% του Ιαπωνικού πληθυσμού που είναι δικτυωμένο. Και να φανταστεί κανείς ότι πρόκειται για μια χώρα που έχει εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό δικτυωμένου πληθυσμού. Και φυσικά έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ΗΠΑ όπου το 60% του δικτυωμένου πληθυσμού χρησιμοποιεί Facebook.Όλα αυτά έρχονται στον απόηχο της επενδυτικής κίνησης των $450 εκατομμυρίων της Goldman Sachs που εκτόξευσε την αξία του Facebook στα $50 δις, αλλά παρόλα αυτά βλέπει στη διαφημιστική αγορά της Ιαπωνίας μια μαύρη τρύπα. Ο ανταγωνισμός στην Ιαπωνική αγορά φαίνεται σκληρός όπου ήδη την πίτα την μοιράζονται τοπικά sites κοινωνικής δικτύωσης όπως τα Mixi, Gree και Mobage-Town που τα συνδέει μια βασική διαφορά με το Facebook που παίζει βασικό ρόλο στην Ιαπωνική κουλτούρα. Η ανωνυμία. Το μεγάλο στοίχημα λοιπόν για την ταχέως αναπτυσσομένη εταιρία του Facebook είναι η αύξηση της διείσδυσης της στην Ιαπωνική αγορά τις οποίας ο συνολικός τζίρος της online διαφήμισης άγγιξε τα $8,5 δις. Αυτό μάλιστα αποτελεί και προσωπική δέσμευση του ίδιου του συνιδρυτή του Facebook κυρίου Zuckerberg. Φυσικά τα πράγμα δεν είναι εύκολα καθώς τα Mixi με 21,6 εκατομμύρια χρήστε, το Gree με 22,5 εκατομμύρια χρήστες και το Mobage-Town με 21,7 εκατομμύρια χρήστες δεν είναι εύκολοι αντίπαλοι καθώς παρέχουν υπηρεσίες που κάνουν τους Ιάπωνες χρήστες να μη βρίσκουν κάτι ιδιαίτερα καινούριο στο Facebook. Προσπάθεια που έκανε η εταιρία να κυκλοφορήσει έκδοση του site στα Ιαπωνικά δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Ωστόσο οι υπεύθυνοι αισιοδοξούν και περιμένουν ποντάροντας στην έφεση των Ιαπώνων καταναλωτών για ενασχόληση με κάθε τι νέο.
Πηγή: nytimes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου