Λέγεται ότι οι Αμερικάνοι έχουν μεγάλη εμμονή με τα βιβλία που αφορούν την αυτό – βελτίωση. Ένα τέτοιο λοιπόν θα μπορεί να αποτελεί πλέον και η έκθεση, στη σύνταξη της οποία προχώρησε η παγκοσμίου φήμης Αμερικανική επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs (η φήμη της εμάς τους Έλληνες μας αγγίζει ιδιαιτέρως) και που αφορά την αναθεώρηση των επιχειρησιακών προτύπων και πρακτικών της. Η έκθεση περιλαμβάνει συνολικά 39 συστάσεις που αφορούν ένα σαρωτικά μεγάλο πεδίο δραστηριοτήτων από χρηματοοικονομική πληροφόρηση, συγκρούσεις συμφερόντων και κίνητρα των εργαζομένων. Η δημοσιοποίηση μάλιστα από την πλευρά της ίδιας της τράπεζας της έκθεσης σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση όταν μιλάμε για ένα ηγέτη στο χώρο της που υπερηφανεύεται ότι έχει αφήσει την κρίση πίσω της για τα καλά. Η ίδια όμως η επιτυχία καθώς και η συναναστροφή της με κυβερνητικούς κύκλους την ώθησαν να δείξει ότι δεν είναι αδιάφορη στην κριτική που αφορά τον επιτυχημένο, έξυπνο αλλά και αμφιλεγόμενο τρόπο που χειρίζεται τις δουλειές της. Το μεγαλύτερο πλήγμα στη φήμη της τράπεζας είναι η αίσθηση, την οποία μάλιστα επιβεβαίωσε και πρόσφατη έρευνα σε πάνω από 200 πελάτες της, ότι βάζει το δικό της συμφέρον μπροστά από αυτό των πελατών που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί. Χαρακτηριστική υπήρξε περίπτωση κατά την οποία η φήμη της έπιασε «πάτο» όταν κατά τη τακτοποίηση με ρυθμιστικές αρχές μια δομημένης συναλλαγής υποθήκης ύψους $550 εκατομμυρίων που παρήγαγε πολλά κέρδη για ένα πελάτη της ουσιαστικά στράφηκε κατά των συμφερόντων ενός άλλου πελάτη της. Η τράπεζα υπολογίζει ότι θα χρειαστούν περίπου 18 μήνες για να εφαρμοστούν οι αλλαγές αλλά όπως υποστηρίζουν πολλοί δεν πρόκειται μάλλον να αλλάξουν πολλά. Εξάλλου η εταιρία δεν ενδιαφέρεται για τη γνώμη ευρύτερου κοινού μιας και δεν απευθύνεται σε αυτό. Μάλιστα πιστεύεται ότι κατά 80 – 90 % θα συνεχίσει να κάνει ότι και πριν. Μάλιστα αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτό – βελτίωση με στυλ Goldman Sachs.
Πηγή: economist.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου